Warzywa i owoce na co dzień i od święta
Uczniowie klasy II i III uczestniczyli w lekcji, której głównym celem było kształtowanie nawyku spożywania owoców i warzyw oraz rozumienia znaczenia witamin dla zdrowia. Na początku zajęć uczniowie oglądali przyniesione owoce i warzywa, podawali ich charakterystyczne cechy oraz wskazywali ulubione warzywa i owoce, które najchętniej jedzą. Przedstawili je w formie plastycznej, wykorzystując różne techniki plastyczne. Następnie rozmawiali na temat ich wartości odżywczych oraz o korzyściach płynących z ich spożywania.
Dzieci posiadają dużą wiedzę o bogactwie witamin znajdujących się w owocach i warzywach. W drugiej części uczniowie zostali podzieleni na zespoły. Podział został dokonany ze względu na umiejętności uczniów, zainteresowania oraz własnych sympatii. Zespół pierwszy miał zakryte oczy i za pomocą zmysłu smaku, dotyku lub węchu odgadywał rodzaje owoców, warzyw. Drugi zespół notował wyniki w karcie obserwacji oraz odpowiadał za prawidłowy przebieg badania. Uczniowie po zakończeniu badania analizowali i zastanawiali się, które z warzyw i owoców były najtrudniejsze i najłatwiejsze do rozpoznania za pomocą zmysłu smaku, węchu, dotyku. Uczniowie doskonale wiedzą, że aby być zdrowym należy jak najczęściej jeść owoce i warzywa. Doszli również do wniosku, że każdy ze zmysłów jest potrzebny, każdy dostarczył im wrażeń innych i dlatego wszystkie zmysły są bardzo ważne. Przyniesione warzywa i owoce posłużyły również do przygotowania kolorowych smakołyków. Podczas przerwy uczniowie częstowali przygotowanymi owocowo- warzywnymi sałatkami kolegów i nauczycieli.
W czasie pracy w zespołach uczniowie wykazali się współodpowiedzialnością, wspierali kolegów w podejmowaniu decyzji i doceniali ich pracę i wysiłek.